Ruch Światło-Życie

MAJÓWKA W KRAKOWIE

Wieczorem 30 kwietnia z pilskiego dworca nasza oaza wyruszyła podbić Kraków. W dość ciasnym przedziale, lecz z wesołymi nastrojami, spędziliśmy całą noc. Rankiem przybyliśmy do dawnej stolicy Polski. Zakwaterowaliśmy się w Zakonie Pijarów, gdzie zostaliśmy bardzo ciepło przyjęci. Mieszkaliśmy praktycznie w samym centrum Starego Miasta, więc większość głównych krakowskich zabytków mieliśmy na wyciągnięcie ręki. W ukochanym mieście Jana Pawła II spędziliśmy 3 dni. Przez ten czas mieliśmy wiele wrażeń. Zwiedziliśmy Katedrę Wawelską, sfotografowaliśmy się przy Smoku Wawelskim, weszliśmy na Kopiec Kościuszki, z którego rozciągał się przepiękny widok na Kraków, mieliśmy także okazję pomodlić się przed obrazem Jezusa Miłosiernego w Sanktuarium Bożego Miłosierdzia – Łagiewnikach. Byliśmy również w Kościele Mariackim, spacerowaliśmy po Kazimierzu oraz wielokrotnie podziwialiśmy przepiękny Stary Rynek, zarówno w dzień, jak i w nocy, przyglądając się pokazom ogni i wysłuchując występów wielu uzdolnionych muzyków, a także karmiąc stałych tubylców rynku – gołębie. Nie obyło się bez wizyty w galerii, a także delektowania się smakiem przepysznych deserów w Pijalni Czekolady Wedla. Zasmakowaliśmy również krakowskich precli. Mimo dość pesymistycznych prognoz, przez cały czas pogoda była idealna. Wycieczka minęła nam bardzo szybko, nim się obejrzeliśmy, trzeba było już wracać. W drodze powrotnej mieliśmy wiele zabawnych przygód. Podróż pociągiem to także okazja do nawiązania nowych znajomości i my z tej okazji skorzystaliśmy. Wyjazd ten bardzo nas do siebie zbliżył. Z pewnością kiedyś będziemy chcieli wrócić do przepięknego Krakowa. Bardzo dziękujemy księdzu Tomaszowi za zorganizowanie tak wspaniałej wycieczki.

Oaza co to jest?

Oaza to ruch katolicki (nie sekta !), który liczy już 50 lat, założył ją Sługa Boży ks. Franciszek Blachnicki. Warto wspomnieć, iż Oazę niejako tworzył Jan Paweł II. Oaza gromadzi tysiące ludzi, którzy odkrywają prawdziwą radość płynącą ze wspólnoty i z miłości Bożej, każdy może być świętym uśmiechniętym! Jan Paweł II często mówił do młodych: "Nie bójcie się świętości, świętość jest dla każdego" i Oaza właśnie tego uczy.

Wspólnota Ruchu Światło - Życie przy parafii pw. św. Mikołaja w Wałczu pojawiła się w 2008 roku.

Trzon wspólnoty tworzą animatorzy, którzy prowadza około trzydziestoosobową trzódkę uczestników poprzez radości i smutki życia codziennego oraz wskazuje drogę realizacji charyzmatu naszego ruchu. Osoby, które potrafią śpiewać, grać lub chcą się tego nauczyć służą swymi talentami w scholi młodzieżowej i dziecięcej.

Zapraszamy serdecznie wszystkich którzy pragną przeżywać swoją wiarę we wspólnocie z ludźmi, którzy pragną podobnie przeżywać swoje życie.

Spotkania wspólnoty mamy:

w piątki o godz. 16.30 (młodzież od klasy II gimnazjum do I ponadgimnazjalnej);

w sobotę o godz. 11.00 dzieci ze Szkoły Podstawowej i I klasy gimnazjum;

oraz w pierwsze piątki miesiąca o godz. 19.00 na adoracji Najświętszego Sakramentu

Aby włączyć się w Ruch Światło - Życie trzeba po prostu przyjść. Zobaczysz jak to funkcjonuje i jeśli będzie Ci to odpowiadało to zostaniesz.

Jeśli do nas dołączysz poznasz lepiej Boga, zawrzesz nowe przyjaźnie, nie spotka Cię tu odrzucenie, każdy jest jedyny i niepowtarzalny, a swoim talentem możesz się spełnić właśnie u nas. Nauczysz się jak żyć by życia nie zmarnować, a gdy uda Ci się wyjechać na rekolekcje to przeżyjesz niezapomniane chwile, a może nawet pierwszy raz świadomie doświadczysz obecności Boga w Twoim życiu!